Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Enrique Torres, a forgatókönyvmágus

2008.04.23

 

Mielőtt forgatókönyveket kezdett írni teleregényekhez, a Vad angyal szerzője újságíró volt, még korábban pedig futballista. Egy Buenos Airesi-i klubban játszott, és a foci volt a nagy szerelme. De aztán a sors másként keverte a kártyákat, így a véletlenek összejátszása folytán újságíró lett.

Image and video hosting by TinyPic

Öt évig élt Spanyolországban, Barcelonában, cikkeket írt néhány erotikus folyóiratba, és idővel a Penthause című erotikus lap feje lett. Azután visszatért Argentínába, ahol két évig szórakoztató folyóiratokban publikált és gyerekprogramok forgatókönyveit írta. Ezután jöttek a teleregények.

 

A pénz is számít

Óriási a különbség az újságírás és a forgatókönyvírás közt – mondja.
– Most a magam ura vagyok, nem kell megrendelésre írnom. Figurákat vetek papírra, akik azután önálló életüket élik. A hangulatomtól és a fantáziámtól függően persze. Az újságírói munkát Argentínában nagyon rosszul fizetik. Nem tagadom, hogy a forgatókönyvíró anyagi megbecsültsége is arra serkent, hogy minél többet és minél jobban dolgozzak. A kérdésre, hogy melyik műve a kedvence, nehéz válaszolnia: Olyan ez, mint a az első szerelem. Az első könyv is feledhetetlen. Celeste, siempre celeste (Kék, örökre kék) volt a címe, megírását valóban élveztem.

Latin szerelem

De voltak mások is, amelyeket szeretek: a Perla (Fekete gyöngy), Cabecita (Fejecske), az Amor latino is (Latin szerelem). Négy fiatalember, két fiú és két lány története a Latin szerelem, Enrique Torres egyik kedvenc telenovellája. A cselekmény Buenos Airesben, Miamiban és több karibi városban játszódik. A férfi főszereplők: két szoknyavadász pilóta. A történet természetesen a szerelemről szól, mint az igazi teleregények.

Történelmi témákat nem dolgoz fel a szerző

- Azok a teleregények, amelyek cselekménye például a század elején játszódik, brazil specialitások. Én a jelenkor eseményeiről írok, és igyekszem, hogy legyen bennük humor és irónia. Gondolom a Vad angyalban ez egészen jól sikerült.

Mennyi ideig készül a teleregény?

- Durván azt lehet mondani, hogy kétszáz rész egyenlő kétszáz nappal – állítja a forgatókönyvíró. - Így egy részt írok meg naponta. Ehhez azonban hozzá kell számítani a felkészülési időt, az egész cselekmény átgondolását. Legfontosabb az ötlet, aztán már hagyom dolgozni a fantáziámat. Írással töltöm a hétköznapjaimat. Az alkotóműhelyem pár lépésre van otthonomtól, és szép kilátás nyílik onnan a La Platára. Ihlető környezet. Hétfőtől szombatig, reggeltől délig írok. A hétvégeket szigorúan a feleségemmel és a gyerekeimmel töltöm. Az embernek tudnia kell pihenni, azután jönnek az ötletek. És ezeket minél jobban ki kell dolgozni, hogy megörvendeztessék a nézőket.

(forrás: Meglepetés c. lap; köszi Muci)